Diváci milujú kino! CINEMAX hlási rekordy a skvelý začiatok roka 2025

491096_gettyimages 1355176914 676x380.jpg

10.3.2025 (SITA.sk) – Viac ako 2,2 milióna divákov, historicky najvyššie tržby z reklamy a rekordná návštevnosť v letných mesiacoch. Diváci si užili pestrú filmovú ponuku, tematické eventy aj prémiové služby. To všetko sa odrazilo na rastúcej popularite kín CINEMAX. A rok 2025 odštartoval ešte silnejšie – s rekordným februárom a fenoménom menom Černák. Má filmový priemysel vôbec nejaký strop a na čo všetko sa môžeme tešiť v roku 2025?

Sieť multikín CINEMAX má za sebou mimoriadne úspešný rok. Záujem filmových divákov a diváčok o návštevu svojho obľúbeného kina bol zrejmý prakticky z každého merateľného ukazovateľa a výsledky podčiarkujú skutočnosť, že sa filmovému biznisu darí! 14 prevádzok najväčšej siete viacsálových kín v 12 slovenských mestách navštívilo v roku 2024 viac ako 2,2 milióna divákov, čo predstavuje nárast o takmer 5,5 % v porovnaní s rokom 2023.

„Tento výsledok vnímame ako potvrdenie, že diváci a diváčky majú radi kino a stále je to pre nich atraktívne spoločenské prostredie. Divákom sme priniesli zaujímavé filmy a akcie, ktoré ich prilákali do kín, no nemalú úlohu zohráva aj naša snaha inovovať – či už ide o modernizáciu našich kín, exkluzívne filmové premiéry, tematické podujatia, alebo prémiové služby, ako IMAX či VIP Lounge, ktoré robia návštevu kina skutočným zážitkom,“ hovorí Ivan Bobošík, CMO v CINEMAX. Tieto čísla potvrdili aj výsledky prieskumu spoločnosti KPMG, v ktorom je CINEMAX lídrom spomedzi všetkých značiek v sekcii Zábava a voľný čas za rok 2024.

Rekordné tržby z kinoreklamy

Ďalším z míľnikov, ktoré sa CINEMAX podarilo počas minulého roka prelomiť sú tržby z kinoreklamy, ktoré oproti predchádzajúcemu roku narástli o 10,5 % a stali sa historicky najvyššími tržbami z reklamy v celej doterajšej histórii kín CINEMAX.

„Rekordný nárast tržieb z kinoreklamy reflektuje neutíchajúcu a výnimočnú dôveru zadávateľov v efektivitu tohto média. Medzi novými, ale aj existujúcimi klientmi sa reklama v kinách teší mimoriadnej obľube a popularite, najmä vďaka svojej mutlimediálnosti a vysokému percentu zapamätateľnosti. „Potvrdzujú nám to aj dáta z prieskumu.* Ak porovnáme akceptáciu videoreklamy v kine, na internete a v televízii, jednoznačne najviac akceptovateľná je práve kinoreklama, s výrazným odstupom od ostatných dvoch mediatypov. Kľúčovou výhodou kinoreklamy je podstatne vyššia pozornosť, ktorú jej diváci venujú (sústredenie, dopozeranie, nižšia intenzita paralelnej činnosti),“ hovorí Senior sales manažérka, Mária Tomčíková a ďalej dodáva. Kino ponúka jedinečné prostredie, kde dokáže reklama zaujať diváka bez rušivých vplyvov, a zároveň oslovuje vysoko angažované publikum Aj to je dôkazom, že kinoreklama je stále viac sexy mediatyp a má svoje pevné miesto v marketingových stratégiách našich partnerov,“ hovorí M. Tomčíková.

Najnavštevovanejšie minuloročné snímky v kinách CINEMAX sa navzájom líšili žánrami i krajinami vzniku, potešiteľná je účasť dvojice domácich filmov vo vrcholnej päťke rebríčka:

V hlave 2
Miki
Ja zloduch 4
Jedeme na Teambuilding
Duna: Časť druhá

Trend z minulých rokov ukazuje, že z hľadiska návštevnosti sú najsilnejšími mesiacmi tie prázdninové, vlani dominoval august, počas ktorého navštívilo sieť CINEMAX rekordných viac ako 350 tisíc divákov.

CINEMAX prináša žánrovú rôznorodosť

V intenciách žánrovej rôznorodosti CINEMAX prináša svojmu publiku na pravidelnej báze aj tematické eventové premietania.

Najdlhšou tradíciou sa môže pýšiť Babská jazda, ktorej kombinácia silného filmového titulu, welcome drinku, darčekov a losovania tomboly sa už roky teší obľube dámskej časti publika. O čosi novším konceptom je Friends Movie Night, ktorej cieľovou skupinou sú rôzne skupiny filmových fanúšikov.

Historicky prvú a beznádejne vypredanú FRIENDS MOVIE NIGHT sme zrealizovali s predpremiérou filmu MIKI v auguste 2024. Pravidelná Rodinná nedeľa kombinuje premietanie filmu určeného detskému publiku s aktivitami, vďaka ktorým môžu rodičia s deťmi stráviť v kine nezabudnuteľné  popoludnie.

Kiná CINEMAX však nie sú len priestormi na premietanie a sledovanie najaktuálnejších filmov. V roku 2024 hostili sály viac ako 250 eventov – rôznych druhov školení, konferencií, roadshows či súkromných projekcií. Za zmienku určite stojí vypredaná tour detského zoskupenia Spievankovo, ktorú si užili deti a rodičia v kinách po celom Slovensku.

Medziročne CINEMAX rástol aj v návštevnosti web stránky, oproti predchádzajúcemu roku o 11 %. Podobne sa vyvíjal trend aj na sociálnych sieťach či v počte odberateľov pravidelného filmového newslettra.

Rok 2025 odštartoval fenomenálne!

Výsledky z roku 2024 chce CINEMAX potvrdiť aj v roku 2025. Už teraz je jasné, že február 2025 s návštevnosťou viac ako 250 tisíc divákov dopadol nad očakávania.

Najväčší podiel má na tom film Černák, ktorý PREKONAL REKORDY A PREPÍSAL FILMOVÉ REBRÍČKY! Spomedzi všetkých filmov, ktoré prišli do slovenských kín od 1.1.1993, tj od vzniku samostatnej Slovenskej republiky, zaznamenal rekordnú návštevnosť a už počas samotného otváracieho víkendu ho v slovenských kinách videlo takmer 134 000 divákov.

Diváci a filmoví fanúšikovia sa môžu tešiť na veľmi silnú filmovú ponuku. Do kín prídu filmy ako Superman, Mission Impossible 8, F1 s Bradom Pittom, snímka Michael o americkom popovom spevákovi a skladateľovi, či dlho očakávaný film Duchoň. Detského diváka potešia filmy ako Minecraft, Snehulienka, Zootropolis 2 či Lilo&Stich. V závere roka sa môžu fanúšikovia Jamesa Camerona tešiť na pokračovanie Avatara.

Viac k témam: Kino, PR
Zdroj: SITA.sk – Diváci milujú kino! CINEMAX hlási rekordy a skvelý začiatok roka 2025 © SITA Všetky práva vyhradené.

10. marca 2025

Odporúčané články